Pakket uit China nog niet Ontvangen

Help! Ik heb mijn pakket uit China nog niet ontvangen. Maak je geen zorgen. In dit artikel vertel ik je wat je het beste kunt doen als jij je pakket uit China nog niet hebt ontvangen.

Ik krijg vaak de vraag van mensen wat zij moeten doen als zij nog niet hun pakket hebben ontvangen. Raak in ieder geval niet in paniek. Sommige van jullie bestellen misschien wel meerdere producten bij dezelfde verkoper of webshop uit China. Je ontvangt een pakket uit China die je later hebt besteld. Terwijl de eerste bestelling nog niet binnen is.

Een aantal opties wat je kunt doen als je jouw pakket uit China nog niet ontvangen hebt:

1 Blijf rustig wachten – Sommige verkopers hebben meerdere leverancier, want ook zij kopen in. De verkoper neemt niet graag het risico om grote partijen in te kopen en gaat pas wat doen als jij het hebt gekocht. Het kan dus soms wat langer duren voordat hij je pakket op de post kan doen.

2 Pakket traceren – Bijna alle verkopers geven je een track & trace code. Hiermee kun jij je pakketje traceren. Hoewel de status altijd een paar dagen achterloopt kun je wel een indicatie krijgen van waar je pakket is. Houdt altijd rekening met zo’n 5 dagen vertraging. Dus als er staat dat jouw pakket op het vliegveld is voor clearance customs dan is de kans groot dat jouw pakket al in het vliegtuig ligt.

3 Contact opnemen – je kunt de verkoper altijd een email sturen over de status van jouw verzending. Of dat jij zorgen maakt omdat het pakketje er nog niet is. Tip: Maak korte zinnen met Engelse woorden. De verkoper plakt dit waarschijnlijk direct in de vertalingsmachine.

4 Geld terugvragen – Heb je er geen vertrouwen meer in? Dan kun je altijd je geld terugvragen. Houdt er alleen rekening mee dat dit niet bij alle webshops kan, maar alleen bij webshops met kopersbescherming. Zij betalen pas de verkoper als jij hebt bevestigd dat je de goederen hebt ontvangen. Of wanneer je betaald hebt met je creditcard of PayPal account. Deze betalingsmethoden hebben namelijk ook een kopersbescherming.

1 gedachte over “Pakket uit China nog niet Ontvangen”

  1. Hallo,
    Op 21 nov. heb ik bij een Duitse site een koffieapparaat gekocht. Eenmaal in Nederland aankomen, wordt het niet naar mijn adres verzonden. De reden is dat mijn adres onleesbaar is.
    Postnl zegt mijn pakket retour gestuurd te hebben. De verkoper zegt dat ik contact moet opnemen met postnl. Dit vaak gedaan, maar krijg te horen dat ze niks meer voor mij kunnen doen omdat het pakket dezelfde dag dat hij aankwam retour is gestuurd naar China.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Scroll naar boven